Alasan Wanita Bertudung Memakai Tanda Salib!


Memakai tudung dan menutup aurat merupakan kewajiban bagi wanita Islam yang sudah lumrah dan diketahui seluruh dunia.

Wanita Bertudung Memakai Tanda Salib!.jpg

Seorang wanita dalam Islam haram menampakkan auratnya di depan orang asing atau bukan muhrim (selain suami, saudara kandung, ayah, pakcik dan yang menurut hukum).

Namun, bagaimana pula halnya seperti gambar dibawah ini yang menjadi viral apabila seorang wanita lengkap bertudung tapi memakai tanda salib di leher?

Wanita Bertudung Memakai Tanda Salib! [2].jpg

Ketika ditanya, wanita ini menerangkan bahawa dia memang beragama Kristian tetapi menyatakan bahawa tiada yang salah dengan pakaian yang dikenakannya untuk menutup aurat.

Apabila ditelusuri, perintah menutup aurat bukan hanya wujud dalam Islam, tetapi juga pada ajaran Nasrani (Kristian).

Wanita Bertudung Memakai Tanda Salib! [3].jpg

Alkitab@Bible sebenarnya dengan tegas memerintahkan wanita Nasrani untuk bertudung atau menutup aurat.

"Tetapi tiap-tiap perempuan yang berdoa atau menubuat dengan kepala yang tidak bertudung, menghina kepalanya, sebab ia sama dengan perempuan yang dicukur rambutnya." (1 Korintus 11:5).

Wanita Bertudung Memakai Tanda Salib! [4].jpg

"Sebab jika perempuan tidak mahu menudungi kepalanya, maka haruslah ia juga menggunting rambutnya. Tetapi jika bagi perempuan adalah penghinaan, bahawa rambutnya digunting atau dicukur, maka haruslah ia menutupkan tudung ke kepalanya." (11:6)

"Sebab itu, perempuan harus memakai tanda wibawa di kepalanya oleh kerana para malaikat." (11:10)

“Pertimbangkanlah sendiri: patutkah perempuan berdoa kepada Allah dengan kepala tidak bertudung.” (11: 13)

Wanita Barat Objek Seks

Wanita Barat Objek Seks.jpg

Disebalik kecaman dunia barat terhadap wanita Islam yang menutup aurat, ironiknya, wanita-wanita mereka dieksploitasi sebagai objek seks.

Wanita-wanita mereka memakai baju yang seperti tidak berbaju dimana-mana, dengan pakaian yang menunjuk lurah payudara mereka (cleavage), supaya terserlah bentuk punggung, membuat gaya-gaya ataupun “pose” yang mengghairahkan kaum lelaki, sebagai tanda kebebasan diri dan hak asasi manusia?!

Wanita Bertudung Memakai Tanda Salib! [5].JPG

Mereka sebenarnya telah lupa kepada ajaran yang terkandung dalam Al-Kitab mengenai perintah menutup aurat terhadap wanita-wanita mereka.

Benar, ramai wanita Islam sendiri tidak menutup aurat tetapi yang jelas sentiasa ada pihak dikalangan Islam yang bertegas dalam menjalankan hukum Allah utnuk menutup aurat!


Sumber: sentiasapanas.com


EmoticonEmoticon